Tuesday, December 2, 2008

myspace......

askm kepada semua blogawan....... nak bercerita pasal myspace.... punyalah tak mengikuti teknologi dan sungguh jauh ketinggalan dalam zaman it nie.... banyak lagi la yang saya tak tahu.... chat tau la sikit itupun bosan..... tersebutlah al-kisah..... datang seorang kawan ke rumah saya nie.... nak tumpang berehat sementara menunggu girlfriend dia talifon..... nak keluar katanya ....... dia pun masuklah myspace..... bertanya la si saya yang tak reti apa nie..... apa myspace tue...... haaa bermula la si kawan nie melayari lebih jauh...... dia kata boleh kenal awek kat sini...... oh bagus tue.... boleh cari awek rupanya....... setelah jauh melAyari..... si kawan nie pun tunjukanlah satu myspace kawanya....... ya allah ini gambar aper ini..... haaaa rupanya myspace ni bukan boleh cari awek jer .... pempuan gatal pun bersepah...... tayang laaa body nampak mangga yang masak dan sedap dimakan tue...... tunjuk laaaa kaki kuda ..... ada kaki gajah pun ada...... tunjuk rambut pontianak harum sundal malam ...... maya tue cantik la juga...... bukanlah saya tak setuju tapi apa nak jadi la saya pun tak tahu..... saya nie tak la sempurna tapi ini akan melibatkan anak2 saya akan datang ...... cucu2 saya akan datang....... "MALAYSIA MAJU HASIL DARI SEGI TEKNOLOGI, KEMUDAHAN CUKUP" ADA ucapan pula MALAYSIA IS FIRST CLASS FASILITIES IN THE WORLD...." SAPER punya saya tak tahu lah..... tapi third world class minded....... memang kita tak sedar ...... apa yang dah berlaku....... penat lah pendidik mengajar dapatlah yang kurang di ajar.... bukan salah pendidik tapi salah yang dididik ..... itulah yang timbul pengalaman semasa dulu pernah melakukan hubungan mangga tengah masak...... dah berumur sikit baru sedar dulu jantan tue permainkan aku..... sebenarnya salah siapa..... slah tuan punya badan ......... HANG AGAMA APA ....... ada agama suruh hang main dulu baru kawin...... belajar dari siapa..... tok hang.......... maaf kan saya jika penulisan ini pedih..... tapi hakikat .... cakap baik pun tak sedar ...... cakap sedap pun tak dengar..... cakap kasar baru tersungkur....... saya tak la baik seperti mana baiknya NABI S.A.W. tapi sedar atas belajar....... jika anda semua tengok myspace tue ..... macam2 ada.... bukan saya nak jadi perdana menteri ..... bukan nak jadi mufti..... tapi terang dah kita semua adalah khalifah dimuka bumi...... tak takut ker semua makhluk akan menjadi saksi atas perbuatan kita..... contohnya bayangkan busuk hati kita bila menulis ...... tapi orang tak tahu yang kita ini ada niat lain.... sangkaan orang baik sahaja ...... pen atau tangan menjadi saksi ...... memberitahu niat kita..... kalau cerita p.ramlee rambut perempuan merebang saje. sekarang ikal mayang..... makin maju makin menjadi makin melampau...... salah siapa..... mufti ker? slahnya kita tak pernah nak sedar langsung..... bagai mencurah air di daun keladi........ pantang nampak orang kupik durian kejar terus .... belum tahu busk ker tak...... saya disini menasihatkan diri saya... termasuklah sahabat blogawan sekelaian....... bila dengar lagu perempuan zaman sekarang semua tak da otak..... marah..... ada yang suka..... tapi pernah kita berfikir untuk menasihatkan kawan-kawan yang lain..... bukan cemuh..... lelaki mana nak disorong takkan kat papan tanda jalan kalau tak pasangan...... tidak boleh salah kan satu pihak kerana kita patut tahu macam mana nak pilh pasangan kita..... takkan nak cari yang dungu tak tahu agama.... dah tentu nak cari yang ada agama ,.,.... baru la baik sifatnya..... keluar petikan akhbar TOK IMAM GATAL , MEROGOL' heboh satu malaysia macam ayam bertelur ....... padahal bukan tok imam..... berlagak jadi imam.... tak pun dah lama nak jadi imam.... betul ker dia itu imam.... ramai yang tak tahu pasal islam mengaku tahu ....... lain yang dia baca lain yang dia faham..... jadi yang tak tahu punjadilah burung belatuk..... main angguk jer orang cakap...... belajar ni berkatnya adalah lidah ke lidah..... nabi S.A.W sampaikan kepada para sahabat dan terus kepada yang lain.... bukan dengar radio.... kaset..... cd.... tengok video.... peringatan boleh..... saya kalau tak masuk kelas baca boleh faham.... tapi apa yang saya faham tak sama yang diterangkan oleh pensyarah.... jika tidak percaya jumpa lecturer tanya face to face ... mintak penerangan one to one..... insyallah itulah yang paling afdal..... saya dah cuba saya dapat jawapannnya..... agama islam ni cukup lengkap.... carilah guru tuntutlah ilmu...... agar majunya malaysia atas hebatnya akhlak kita...... bukan penipuan yang banyak ...... yang kaya makin maju yang miskin makin miskin..... lepas tue buat program tunjuk kesian..... tak percaya datang seksyen 7 terpampang rumah atas bukit ya allah besar menakutkan..... bukan cemburu tapi hakikat...... projek untuk pemilik ....... atas tak bayar zakat..... memanglah kaya..... sebab tak tahu pasal islam..... mulut pandai cakap tapi hapa pun tak tahu...... 'TALK CAN'T COOK RICE'...... bercakaplah pasal agama dari pukul 5pg sampai 5pg besoknya tapi buat tak tahu..... tak pernah..... buat la proposal untuk majukan lagi kawasan ...... makan duit macam orang lapar tak dapat nasi sebulan padahal ramai lagi yang miskin .... dapat duit buatlah rumah berjuta2 minum pula kat coffee bean , starbuck bangga..... aku minum kedai standard tak sedar bagi kat kafir .... sedekah kat kafir supaya bom orang islam..... buat program mesra rakyat..... projek buat rumah .... letak 60k...... nilai rumah 25k ....... aku berjasa..... berjasa pad diri sendiri..... kenyang setahun tak payah kerja.... senang cucu aku tak payah kerja boleh jadi penyangak besok..... saya tak menentang pada sesiapa tapi wujudkanlah kesedaran di kalangan kita...... berjuang la sebagai pejuang agar kita semua berjaya bukan ONE MAN SHOW.... budaya nie bukan politik sahaja tapi di tempat kerja pun ada...... bos pula bagus dia nie buat kerja.... buta sekejap yang lain.... menjadi seorang yang diatas bukan senang ..... pastikan yang dibawah boleh berjaya ...... didik.... dengar pandangan mereka..... mentang2 staff belajar tak tinggi bos pula hidung dah tinggi jalan pula mendada.... kangkang melebar..... sombong..... buatlah penilaian dengan tepat.... memang kita tak sempurna tapi jika kita tinggi pengetahuan agama insyaalah yang berselerak kita memang tersurat yang bujur kita jujur.... yang petak kita nampak yang bulat kadang-kadang tersirat..... tidak la hebat saya nie.... tapi saya pun masih belajar tak kira secara langsung atau tidak ..... berbagai isu di malaysia ini..... yang menjadi tanda tanya...... kadang2 isu remeh pun nak dipaparkan..... entahlah jadi kita sebagai warga malaysia bersama2 timbulkan kesederan..... ingatlah cantik akhlak kita bukan untuk kita seorang tapi semua orang..... hidup didunia ini seperti roda tak semestinya kita diatas anak kita boleh diatas . tak semestinya kita ustaz anak boleh jadi ustaz kadang2 jadi rockers pun ada..... hari ini kita berjaya tipu orang ramai hari besok 7 keturunan kita ditipu ramai orang..... hari ini kita berakhlak mulia.... tolong menolong orang ramai.... hari esok orang ramai didik anak cucu kita supaya berakhlak..... bukan wayang dulu dia seorang yang sangat baik .... dia lah bapa kebaikan..... di sebalik tirai dialah bapa penyangak..... jadi ingatlah yang telah sudah jadikan sepadan bina yang baru..... binalah akhlak kita bersama.... bina akhlak keluarga kita...... agar akan datang dialah bapa....... itulah salah seorang dari family kita.... barulah sejuk kubur kita aman kita ........ saya memohon maaf jika terlalu kasar penulisan ini.... pujian tak beerti suka, sayang,,,..... kutukan tak beerti benci, meluat.... marah..... jadi sama-sama kita fikirkan.... yang baik dari allah ..... yang salah adalah dari kealpaan saya

5 comments:

::SRISUFI:: said...

salam saudaraku omar...
cukup malu membaca coretan omar...tapi hakikatnya inilah era teknologi...jika diguna utk tujuan positif...baiklah jadinya...sebaliknya...begitu juga...tanpa kita sedar walau di negara kita tiada peperangan...namun minda kita dah lama dijajah dgn perang saraf...langit tebuka..dunia tanpa sempadan..

hhmmmnn...


"Biar setinggi mana ombak DUGAAN melanda ,
Biar seganas mana badai MASALAH menghempas,
Tanamkanlah sauh KETETAPAN HATI agar kapal tidak berganjak haluan...
Biarlah badai dan ombak itu pergi begitu sahaja
Tanpa mencalarkan walau sedikit pun badan si kapal yang telah tetap haluannya..."


omar...lelaki jua ibarat kisah epal ni....

WANITA IBARAT EPAL. EPAL YANG TAK BERKUALITI AMAT MUDAH DIPEROLEHI KERANA IA BERGUGURAN DI TANAH. TETAPI EPAL YANG TAK MAMPU DIBELI BERADA DI PUNCAK. SUSAH DIPETIK,SUSAH DIGAPAI. TERKADANG EPAL ITU RISAU, KENAPALAH DIRIKU BELUM DIPETIK? LANTAS IA MERENDAHKAN MARTABATNYA DAN MENGGUGURKAN DIRI MENYEMBAH TANAH, SEDANGKAN IA SEBENARNYA TELAH ALLAH JADIKAN BEGITU TINGGI MARTABATNYA SEHINGGA TIDAK ADA SESIAPA YANG BERANI MEMETIKNYA. HANYA PEMUDA YANG BENAR-BENAR HEBAT SAJA YANG MAMPU. MUNGKIN BUKAN DI DUNIA TETAPI DI AKHIRAT. BIARLAH JODOH BUKAN DI DUNIA ASALKAN CINTA ILAHI MENGIRINGI.

ikhlas drpd:
PEMILIK YANG TIDAK MEMILIKI

Apize said...

salam bro...memang ko suka menuliskan..blog ni memang ko patut ada dari dulu lagi...benar apa kata mu itu..dunia semakin canggih, manusia semakin sesat.

aku kat shah alam..x balik cuti pun.

Apize said...

salam bro
cantik jugak tu..boleh gak explore nature.. aku x hebat la bro. aku rasa aku ni x tau lagi pasal outdoor ni. tu sbb aku ikut PERLU.

bila nak g tu? pape contact aku 019-6425241

DaNGER-MaN said...

Salam...
saudara omar mmg btol..
zaman skrng it mmg pnting..
tp rmai anak2 remja dh menylahgunkn..
kita dh lme mrdeka tp kte x sdar yg kte msh d'jajah...
fikiran kte msh lg terikut2 ngare barat..
tp papen,sy berbngga krne saudara mengetengahkn hal nie..
kte prlu sme2 bertndak sblum pkare nie mnjadi lbih srius..
syabas saudara omar..

salam..

man said...

assalam dik,
dunia kini serba mudah; cuma di hujung jari, makin mudah untuk diwarnai.
Sedangkan junjungan kebesaran umat Islam kini diperkotak-katikkan, inikan pula "accessory" truja gitu..
apa yang penting.. bekerjasama.