Sunday, January 4, 2009

kerja......

alhamdulilah.... syukur ke hadrat ilahi ..... selamat sudah akhirnya saya menyelesaikan kerja semasa cuti semester...... sekarang dah mula untuk ke semester baru........ tahniah kesemua warga uitm kembali segar tak kira pelajar atau pengajar....... sudah puas untuk memuaskan benda yang patut dipuaskan pada semester lepas ...... dan kini kembali ke era baru..... azam baru ...... ada yang dapat musibah .... ada yang mendapat berita gembira ... ada yang di tengah-tengah lautan...... TAPI APAKAH PERBEZAAN DIANTARA MEREKA UNTUK KITA PERKATAKAN.... SEDANGKAN KITA TAK SEMPURNA MANA SEPERTI MANA NABI S.A.W....... dan ingat lah ALLAH tak mengubah nasib seseorang manusia melainkan diri mereka..... jadi kita sebagai manusia tak perlu memikirkan jika kita tak pernah bnerhadapan dengan orang yang kita cerita tak pernah tidur sebantal tinggal sebumbung....... dah lama saya tak tulis dalam blog..... asyik membaca dan melihat orang hebat-hebat berkata..... walaupun saya tak sehebat tun mahathir tapi saya pun sama seperti beliau .... manusia..... walaupun saya tak sepetah Dato' anwar ibrahim..... saya masih boleh berkata-kata.... tapi saya mengharapkan perlindungan dari perkara yang tidak baik..... semoga allah memelihara setiap deria yang sedia ada..... perkara yang lepas kita jadikan memori .... dan kuatkan semangat...... belajar mencari alternatif baru untuk dunia baru bukan sentiasa dengan pegangan lama..... sepanjang cuti penat juga bekerja tapi alhamdulilah.... ramai juga kawazn2 yang balik dari oversea.... dapatlah berjumpa dan berkongsi.... banyak yang saya ceritakan kepada mereka semua.... yang pastinya ..... jika kita nak mengubah seseorang ADAKAH KITA DAH CUKUP BERUBAH... JIKA KITA RASA LANGIT KITA CAPAI ADAKAH ITU ANGAN-ANGAN..... seperti contoh kita tak berdaya untuk menghapuskan kemiskinan..... tapi kita bagi tahu semua orang kita akan membasmikan kemiskinan.... salah satu dari petanda kiamat kemiskinan semakin meningkat..... apalah daya kita nak mengubahnya.... banyak perkara yang kita perlu belajar dari hidup menipu diri sendiri.... jika perkara yang kita lakukan itu adalah satu perkara yang boleh menhilangkan stress dan memberi semangat yang baru jangan kita tukar sebaliknya.... akibatnya kita tak berjaya .... dan akhirnya kita yang kata mereka itu lemah..... SIAPAKAH KITA.... itulah dinamakan hipokrit dalam diri sendiri..... pelbagai lagi yang nak dikongsikan ..... saya bukan seorang yang berjaya seperti yang lain..... tapi saya dapat belajar sesuatu dalam hidup ini..... mana yang putih mana yang hitam.... orang putih kata TALK CANNOT COOK RICE.... kita cakap jer orang lain penat orang lain yang dapat..... itulah untuk orang-orang yang bercakap sampai nasi pun tak masak.... sampai disini sahaja insyallah .... ada masa saya coretkan lagi didalam blog...

1 comment:

SRISUFI said...

salam...

selamat kembali ke sekolah....baru balik betapa eh??

budak sekolah kena studi rajin2...bior dpt anugerah dekan every sem...

neway....epi2 lah selalu.