Thursday, January 15, 2009

israel + a.s vs palestin

israel yang dikenali oleh semua orang...... a.s lagi la ....... amerika nie sebenarnya cerdik .... dengan kemodenan senjatanya menyebabkan kuasa di tangannya...... israel yang kecil juga yang berani serang palestin...... apa tujuannya...... KUASA..... memang semua orang tau..... kuasa besar...... nak serang sebab nak berkuasa...... nak mennaikan ekonomi...... nak membunuh islam yang mara.... nak curi hasil pertanian..... semua jawapan ada, semua blogawan boleh jawab...... amerika hanya hantar israel yang sememangnya musuh islam dari azali lagi..... sedarkah kita..... bila dah serang barulah boikot produk amerika.... tapi sedarkah kita ... orang-orang yahudi atau bukan islam memang telah lama tak suka islam.... dan akan sentiasa menyerang islam.... tak kira peperangan.. hiburan .. teknologi... yang penting tetap serang...... yang rosak akan terus rosak ........ persoalannya MENGAPA SEKARANG BARU NAK BOIKOT.... kenapa kerajaan tak ambil langkah supaya tutup terus kan senang..... pada pendapat saya bukan sekarang dulu pun dah boikot.... tapi masih kaya ada wujud..... SIAPA NAK JAWAB..... palestin.... israel.... amerika..... kilang arak kat highway faderal siapa yang punya..... jawapan nya mesti ada yang tahu..... kenapa tak tutup..... nak biarkan orang islam minum sekali.... mcdonald kenapa tak tutup.... tutup teruslah.... biar rugi terus..... boikot tak guna.... tutup terus kan senang...... tak kira la apepun produk asalkan dari amerika tutup...... tak guna kita boikot supaya jangan beli...... kita mesti sedar dan tidak membiarkan lagi..... SIAPA YANG PATUT BERTANGGUNGJAWAB UNTUK MENUTUP .... jawapannya anda sendiri pun boleh jawab.... kenapa mereka tak buat..... ? kita tak suruh tak cakap..... mereka ada yang ada share besar ...... seperti kilang arak.... sebab ada share besar.... takkan nak bagi tahu pula.... bertopeng kan israel ..... bukan binatang lagi .... tapi bertopeng israel.... israel ni lebih teruk daripada babi yang sudah sememangnya haram dimakan.... tapi babi tak bunuh orang islam.... cuma babi dilarang dimakan..... orang-orang yang bertanggungjawab nie samalah macam israel..... buat-buat tak tau lepas itu pungut share.... itu yang patut kita boikot.... orang kita sendiri ....... tak lama lagi nak mengundi .... apa tunggu lagi.... untuk orang yang bakal mengundi dan layak mengundi cadangkan supaya tutup terus kilang ,barangan, apa-apa yang berkaitan amerika..... baru betul.... BOLEH KE TAK BOLEH anda yang jawab.... our responsibility..... kalau mereka yang tak buat itu namanya israel.... kekerasan yang berlaku adalah ujian dan tandanya kiamat semakin hampir ..... jadi disini marilah kita bersama untuk berdoa agar kita diampunkan dan diberi hidayah ....... apa yang kita jelas tetap berlaku ...... sudah termaktub yang orang kafir tidak semudah ABC memberi peluang dan ruang kepada orang islam.... jadi bersama-sama kita sedar .... apa yang berlaku adalah peringatan kepada kita apa yang tertulis didalam al-quran itu benar...... bahawa hadis nabi S.A.W itu benar..... pernahkah kita sedar..... bukan dengar dan lihat tanpa sedar.... pa yang berlaku dipalestin adalah perkara yang teramat dasyat... bermohonlah agar yang terkorban diberi rahmat oleh ALLAH dan diampun kan mereka..... bermohonlah kepada ALLAH agar selamatkan bumi palestin..... dan kita yang selamat disini masih bernyawa dan sempat untuk bermunajat ke hadrat ilahi... dan memohon diberi hidayah dari ilahi..... dan masih sempat untuk kita tutup produk ker apa sahaja yang berkaitan amerika .... kalau boikot tak beli tapi malaysia masih menyumbang lagi.... jadi tutup langsung takda,.... senang cerita.....

1 comment:

::SRISUFI:: said...

salam en...

hurrmmm bercakap isu ni ..bila ler nak selesai...selama 60 thn tak pernah ketemu jalan penyelesaian.

Kapan putih dengan percikan darah merah, sungguh mengganggu jiwa. Betapa sengsaranya mereka, sedangkan kita di sini tidak mampu berbuat apa-apa. Wahai Tuhan, turunkan ababil dengan batu merapi. Kau musnahkan tentera Israeli. Hancur lumat sama nasibnya seperti ketumbukan Abrahah yang pasti!

Wahai Sang Maha Segala. Rintih hamba-hamba, tidak berdaya. Kau dengarlah.