Wednesday, November 5, 2008

excessive training

alhamdulilah cuaca pun agak baik... ada hujan ada panas.... itulah rahmat allah..... kawan nak kongsi sedikit... saya nie rasanya dah berlebihan training..... hari periksa ker tak periksa ker sama jer.... tengah hari pergi swimming.... petang pergi gym.... malam main futsal.... ya allah.... besoknya .... jogging pula kat tasik shah alam... lepas tue pergi gym lagi.... . ya allah apa nak jadi.... nie namanya kemaruk nak berpeluh.... sebenarnya dah lama tak buat.... malas!... rasa macam gemuk pulak.... istilah orang putih fat... lemak banyak.... fitness pulak rasa macam dah banyak hilang .... masa dulu training sampai 3 jam dalam gym... maklumlah tak ada org nak.... jadi kita jatuh cinta pada gym sahaja.... besok pergi swimming pula... ya allah dah macam high performance althlete rasanya... suprisenya..... bila letih baca buku masuk pula tu.... itulah nikmat hidup di dunia... diberi apa yang kita mahu... tapi adakah kita bersyukur... tapi dalam banyak-banyak cardio training nie... swimming la yang paling memenatkan...enyeronokan kalau pandai berenang.... orang yang cakap nie tak pandai berenang tapi masih belajar... bukan nak jadi swimmer tapi seronok... letih memang tak terkira lah.... apa pun saya nak beritahu kepada semua blogawan sekalian... yang amat dikasihi... sepanjang saya sebagai seorang jurulatih yang paling ramai melakukan exercise adalah daripada kaum cina.... saya pun tak tahu kenapa..... yang best nya kaum cina nie tak kra peringkat umur pula tue.... mana lah sahabat seangkatan dengan saya ... sperjuangan dengan saya.... bz kot maklumlah harga barang naik ... minyak turun.... jadi kena cari duit lebih.... i mention sikit.... saya pernak baca satu keratan akhbar ... exercise can increase brain power.... percaya atau tidak... research dah mengesahkan ianya benar.... delay aging kawan-kawan.... jadi nampak lah muda sikit.... bukan lama pun hanya 30 minit sahaja.... ofcoz penat tetapi sayangi diri anda.... jagalah jantung anda... lebih-lebih lagi kepada yang mempunyai genetik sakit kencing manis , darah tinggi.. jantung.... masa saya pergi kuala lumpur , jumpa ada seorang abang nie .... dia kejar seorang pencuri tapi malangnya tak larat nak kejar.... abg tak larat dik.... eh abg nie tak hero langsung.... kalau saya nampak dah kejar dah tapi tak nampak. nasib baik pencuri tue...... apapun mari kita bersama-sama exercise... yang mana berada di shah alam saya sedia hulurkan tangan untuk exercise bersama anda semua.... naikan ketahanan jantung dan badan...kita bersama.... bersukan hak semua... banyak tempat beriadah yang kosong dari orang yang exercise tapi penuh dengan maksiat.... penat kerajaan buat tempat riadah tapi jadi tempat melempiaskan nafsu sahaja.... memang lah exercise tapi biarlah halal.... kalau dah kawin pun buatlah kat umah.... kenapa jadi begitu salahnya kita tak menjadi tempat beriadah, jadi mereka yang kurang pandai berfikir nie pun buatlah kerja-kerja kebajikan untuk ke neraka.... APA KE JADAHLAH manusia jenis nie.... saya tak la rajin but itulah rutin harian saya, yang sudah menjadi kebisaan hidup nie untuk beriadah.... jadi jika anda berdekatan boleh kita jogging di tasik shah alam.... sekian

2 comments:

SRISUFI said...

salam...ermm..
rajin nyer awk nih...ermm..org Cina mmg rajin...like me..(aisey...terpuji diri lak)..saya mix chainese...belah my bapak..huhuhu

cek email awk nanti ye..saya da anta kat awk citer ntah ape2 tuh..
thanks jwb TAG..pasni awk akn dpt bbbaaaannnyyyaaakk lg TAG..

::::::::SALAM::::::::::::::

sarah zahrah said...

tasik s.alam...fEya ke sana tak pnah jogging...cuma makan di kafe tepi tasik tu...tengok orang berjogging...hehe...dulu fEya kaki jogging gak...tapi port fEya dekat tasik taman jaya kat pj...