Friday, November 21, 2008

start working....

alhamdulilah dah habis pun semester ni.... bermulalah era nak mencari money..... duit nie bukanlah raja kepada kita tapi , duit adalah untuk keperluan dan kehendak yang tidak terhad...... jadi semua orang mencari duit tidak apa cara janji dari punca yang halal.... tak kira sektor awam ataupun swasta.... sama sahaja.... yang membezakan makan rasuah.... itu laaa kot.... saya tidaklah cerdik tapi entah betul atau pun tidak.... saya pun tengah sibuk mencari duit untuk memenuhi keperluan hidup .... bukan kehendak...... dalam mencari duit menggunakan mulut dengan skill yang tak seberapa nie.... ada lah rezeki sedikit ..... ada jugak kawan yang baik hati nak tolong ..... yang dengki nie tak usah cakap lah biasalah manusia ..... takda rintangan tak sedar.... lama dah tak update blog .... skrang nie baru balik kerja..... ada rezeki insyallah besok dapat duit..... semoga duit sentiasa datang tak hen ti dan berenti seperti hujan.... dan pun macam hujan....

3 comments:

sofeya kadeja said...

betul tu...ada duit semua kerja jadi...tapi nak dapat duit kita kenalah berkerja...antara rajin dan malas saja...fEya baru je 5 hari berkerja di sebuah hotel 4 bintang di tempat fEya...masuk hari ke-6 fEya dah serahkan surat berhenti kerja...bila manager2 dapat tahu, mereka cuba pujuk fEya...tapi fEya ni jenis, sekali kaki ni dah melangkah, fEya tak akan toleh kebelakang lagi...doakan fEya dapat kerja lain yer mr. Omar...fEya doakan mr. Omar akan berjaya...insyaAllah...

Lin @ Mayu said...

semoga Allah memudahkan dan murahkan rezeki omar. bykkan berdoa, jgn lupa solat, dan bykkan kebaikkan.Hanya padanya tempat utk mengadu dan meminta. ingatlah:

D- doa
U- usaha
I-istiqamah
T-tawakkal

"DUIT" - sesuatu yang amat bermakna serta nilai yg amat besar pada seluruh umatnya....

::SRISUFI:: said...

aiseyy...patutlah sonyap jer anak omak nih...amacam...slang negori gak...sorilah omar tak perasan omar ada g komen dlm blog sri...jogging ek...kat ne r???my birthday menyusul ...bertambahlah usiaku ini....