Sunday, November 30, 2008

wedding

alhamduliulah dah hampir kesmua sahabat saya telah pun berumah tangga dan ada yang on the way katanya..... semoga allah memberi jalan dan petunjuk untuk memudahkan hasrat baik mereka.... di hujung tahun ni banyak tak terkata undangan perkahwinan dari sahabat semua.... macam-macam hal yang berlaku menandakan rintangan dan dugaan ....... nak dijadikan cerita..... baru2 nie.... adalah seorang sahabat saya melangsungkan perkahwinannya ...... persediaan dah dibuat lama dah pun .... tapi kita nie manusia mana boleh lari dengan masalah ..... 2 hari sebelum pernikahan hanset hilang .... ya allah kelam kabut la nak cari hanset lain.... lepas pada 2 bapa dia hilang pula kunci kereta ..... yang amat menyedihkan kereta sahabat nie breakdown pula dekat highway..... sebagai seoarang kawan yang pemalas macam saya nie.... tolong la sikit untuk menyelesaikan.... saya nie malas nak buat kerja..... lebih lagi melibatkan perjalanan yang jauh.... bagi la pinjam kereta buruk saya kat dia..... alhamdulilah buruk-buruk kereta itu boleh la menyelesaikan sedikit masalah..... sebenarnya kurang sedikit sahaja..... tapi aperpun memberi peringatan kepada saya setiap apa yang kita buat tak boleh lari dari masalah dan kesalahan...... walaupun sempurna perancangan kita ..... kita tak tahu apa akan jadi nanti... semuanya kehendak ilahi.... ada juga yang merancang untuk bernikah pada bulan 12 tapi tak jadi katanya.... kerana sebab2 tertentu.... maybe bulan 5 tahun depan insyallah.... mari kita sama2 doakan agar dua mempelai nie bersatu.... ada yang baru mendapat cahaya mata.... tahniah kepadanya..... oklah sampai disini sahaja coretan

No comments: